Kruševačka „Pobeda“ otišla u stečaj

0

Privredni sud u Kraljevu otvorio je postupak stečaja nad novinsko-izdavačkim preduzećem „Pobeda“ iz Kruševca, a na predlog Agencije za privatizaciju. Sud je pozvao sve poverioce da u roku od 120 dana prijave Privrednom sudu svoja obezbeđena i neobezbeđena potraživanja, dok je istovremeno pozvao i sve dužnike da ispune svoje obaveze prema stečajnoj masi.

Sud je za stečajnog upravnika imenovao Agenciju za licenciranje stečajnih upravnika. Poverilačko ročište zakazano je za 15. januar 2016. godine.

Nedeljnik „Pobeda“ od 4. marta 2013.godine nije se pojavio na kioscima u kruševačkom kraju jer je račun tog izdavačkog preduzeća bio blokiran zbog poreskog duga od 6,5 miliona dinara. Bez posla je ostalo 12 novinara i radnika u štampariji, koji su se dokumentacijom priojavili kod Nacionalkne slube za zapošljavanje.

„Pobeda“ je prvi put izašla 16. novembra 1944. godine i tokom gotovo 70 godina ni jednom se nije dogodilo da se ne pojavi na kioscima, a prethodnih godina povremeno je izlazila na manjem broju strana, upravo zbog teške materijalne situacije.

Iz tog nedeljnika se najpre sedamdesetih godina prošlog veka izrodio Radio Kruševac, a potom početkom devedesetih i Televizija Kruševac, a svi ti mediji su do 2007. godine funkcionisali kao jedna kuća pod pokroviteljstvom opštine Kruševac.

Usledilo je izdvajanje „Pobede“ iz medijske kuće, prodaja bugarskoj firmi „Medija svjat“, a potom i raskid privatizacije 2010. godine, od kada je taj list bio u većinskom vlasništvu države i pod ingerencijom Agencije ze privatizaciju.